Výběrové řízení na ředitele/ku bude dvoukolové. V prvním kole uchazeči předloží přihlášku s požadovanými přílohami, ve druhém budou vyzváni k prezentaci vlastní vize fungování městského ateliéru MAPPA a jeho významu v plánování Ostravy před výběrovou komisí. Komise rozhodne o vítězi nejpozději v červenci.
MAPPA začne fungovat již letos v létě. Příspěvková organizace bude zřízena k 1. červenci 2019 a do plného provozu přejde v roce 2020. Na její chod bude v roce 2019 vyčleněna částka 10 milionů korun, v následujícím roce to bude 20 milionů. Bude navazovat na stávající činnosti některých odborů magistrátu města, především Útvaru hlavního architekta a strategického rozvoje. Časem se městský ateliér rozroste o tým expertů na architekturu, krajinářskou architekturu, urbanismus, dopravní inženýrství, analýzu dat, apod. Do roku 2020 se předpokládá, že bude ateliér zaměstnávat 15členný tým.
Organizace bude pracovat na kultivaci veřejného prostoru a zeleně v Ostravě, připravovat odborné podklady v oblasti architektury, urbanismu a rozvoje města, organizovat architektonické a urbanistické soutěže, posilovat partnerství a spolupráci s vysokými školami, odborníky a veřejností, komunikovat s nimi připravované projekty v Ostravě a také zapojovat veřejnost do plánování a rozhodování při tvorbě města.